čtvrtek 16. července 2015

Test plášťů - Vredestein Dynamic City

Vredestein Dynamic City 16x1.75


Vredestein Dynamic City
Vredestein Dynamic City
Z předchozích plášťů Big Apple jsem byla velmi nadšená, a tak se mi toho 22. června 2015 do kolobezky-ostrava.cz pro další pláště vůbec nechtělo :-) Vzhledově totiž Dynamic City tak trochu připomínali TourRIDE, ze kterých jsem byla celkem zklamaná. Nejraději totiž jezdím svižnější jízdou po asfaltu, a tam se mi zatím osvědčil co nejmenší vzorek. Dynamic City jsou o kousíček větší než TourRIDE, a o kousíček menší než Big Apple. Výrobce doporučuje tlak 3 až 5 bar, tak jsme je nafoukli na cca 4,5.

Déšť, mokro, bláto
Poslední dobou skoro pořád pršelo, případně bylo mokro po dešti, a na spoustě míst hromada bláta. I moje první jízda byla za mokra, a pak v hustém dešti. Na to jsou Dynamic City zatím asi nejlepší pláště ze všech, co jsem zatím měla možnost vyzkoušet. Na mokrém asfaltu skvěle drží, a tak jsem se nebála svižnější jízdy nebo rychlejších sjezdů.

Co mě první den nadchlo nejvíce? Tak rozhodně ježdění po blátě. Na rozdíl od Big Apple (ty kloužou fakt hodně) totiž nedocházelo téměř vůbec k nějakému podklouznutí. Dále mě fascinovalo, že navzdory hrubšímu vzorku se bláto na Dynamic City lepilo minimálně, dokonce snad méně než na Big Apple. Také samočistící schopnost je perfektní, a stačí projet louží nebo pár set metrů po asfaltu a veškeré bláto je pryč. Když to srovnám s TourRIDE (kde se bláto nejenže strašně lepilo, ale ani po týdnu nechtělo opadat), nebo Road Cruiser (bláto ucpané pod blatníkem na závodech v Olomouci), tak Dynamic City jsou v tomhle tom ohledu zatím bezkonkurenční.

"Mizerné" počasí pak bylo ještě několik dní, a tak jsem si ježdění s Dynamic City celkem užívala. Pro mě jako pylového alergika je totiž jízda v dešti nebo po dešti (hlavně v přírodě) nejpříjemnější. Bohužel pak došlo na plánovaný náročnější stomatochirurgický zákrok, kdy jsem se 7 stehy, novou umělou kostí a antibiotiky musela dodržet 14 denní klidový režim, takže i bez koloběžky :(

Luxusní jízda v blátě Bláto se lepí minimálně Radost jezdit po blátě
Těch 14 dní bylo fakt peklo :-( Ne že by nastaly nějaké zdravotní komplikace, ale přesně naopak. Člověk se cítí skvěle, ale přitom nemůže dělat své oblíbené činnosti... Stejně tak ježdění MHD byl hrozný opruz. Kor když zrovna v té době byly ty největší letní pařáky... proto hned druhý den, co mi vytáhli stehy, jsem vyrazila na koloběžce tradičně do práce a jako na potvoru opět začalo deštivé počasí :-) Dynamic City jsou tak jedny z nejvíce otestovaných plášťů za deště, mokra a na blátě ;-)

Enemtak do Bartošovic s BoKolobkou
Záchranná stanice - Bartošovice
Naštěstí teda nepršelo věčně a poslední týden bylo možno testovat i za sucha a krásného slunečného počasí. V sobotu jsem si udělala takový malý soukromý 35 km výlet přes okolní vesničky a v neděli byl větší výlet cca 73 km s BoKolobkou do Bartošovic na záchrannou stanici zvířat. Příležitost vyzkoušet jízdní vlastnosti plášťů a porovnat je s jinými stroji. S výsledkem jsem byla velmi spokojená, protože Dynamic City jsou překvapivě opravdu rychlé pláště. Celou dobu se jelo skvěle, velmi často jsem se držela v čele skupinky a ve sjezdech to pěkně svištělo dolů.

To že jsou Dynamic City opravdu rychlé pláště se následně potvrdilo i během týdne, kdy se mi podařilo cestou do práce překonat zatím svůj historicky nejlepší výkon cestou do práce! A nebyla to žádná náhoda, protože celkově mi průměrná rychlost stoupla o 1-2 km za hodinu.

Pokud někdo shání tzv. univerzální pláště, které chce brát jak do terénu, tak na rychlejší jízdy po asfaltu, tak za sebe je mohu rozhodně doporučit! 

Suma summarum


povrch
hodnocení
Road CruiserTourRIDEBig AppleDynamic City
suchá silnice, pěkné cyklostezky, asfalt+-++++
mokrá silnice, mokré stezky, mokrý asfalt++++++++
hrbolaté stezky, šotolina, štěrk, hlína++++++++++
mokrá hlína, bláto----+
chodníky, zámková dlažba+++++++
mokré chodníky, čičistones++++++
mokré linoleum, mokrá hladká dlažba---+
Celkem najeto1255 km227 km409 km400 km
Tlak2,0 - 4,5 bar3,0 - 4,0 bar2,0 - 5,0 bar3,0 - 5,0 bar
Hmotnost395 g455 g370 g430 g
Cena350 Kč299 Kč634 Kč340 Kč

Veškeré hodnocení a srovnání jednotlivých plášťů je pouze subjektivní, a to na základě mých aktuálních zkušeností...

Žádné komentáře :

Okomentovat