sobota 6. června 2015

Test plášťů - díl druhý

Continental TourRIDE

Continental TourRIDE 16x1.75


Ve čtvrtek 28. května 2015 jsem si byla v Petřkovicích u http://www.kolobezky-ostrava.cz/ pro první sadu testovacích plášťů tentokráte TourRIDE 16x1.75 od firmy Continental.

Opět to mají být takové ty univerzální pláště jak do terénu, tak na silnici. Doporučený maximální tlak je ale nižší než u Road Cruiser od Schwalbe, takže jsme do nich natlačili jen 4 bary.

Při první jízdě domů cca 14 km jsem nepozorovala žádnou výraznou změnu... cesta vedla lehčím terénem kolem Odry a vzhledem k tomu, že jsem měla doprovod, tak to byla cesta spíše kochací. 

Druhý den ráno jsem vyrazila tradičně do práce, a protože jsem měla nové pláště, chtěla jsem otestovat jak dobře jedou a jestli se mi s nimi nepodaří dosáhnout zase o něco lepšího rychlostního času. Takže jsem se opravdu snažila a tzv. potila krev o to větší bylo moje zklamání, že naopak průměrná rychlost klesla o 1,5 km/hod oproti mému rekordu :(


Continental TourRIDE
Nechtěla jsem hned pláště odsuzovat a svůj neúspěch připisovala spíše únavě ze závodu KICKRIDE 2015, který jsem jela v neděli v Olomouci. Nicméně semínko pochybností bylo zaseto a i cestou z práce jsem si začala všímat drobností typu: z kopce to jede pomaleji, do kopce to jde nějak více ztěžka, takže jsem pak hned kontrolovala, jestli mi třeba někde nedrhne špalek od brzdy nebo jiná podobná závada... ale vše bylo v naprostém pořádku, ve vzduchu se kolo točilo, točilo a točilo...


Všem ostatním to jelo lépe
V sobotu jsem vyrazila na výlet s bandou BOKOLOBKA, kdy jsme se vlakem přesunuli do Valmezu a odtud pokračovali celkem terénitou cestou necestou přes les až do Hostašovic. Po této kamenité cestě místy pěkně rozbahněné, navíc celou dobu hlavně do kopce, to bylo s plášti TourRIDE více méně naprosto v pohodě, takže do terénu asi fajn. Zklamání nastalo v úseku Hostašovice - Nový Jičín, kdy se jelo po krásné asfaltové cyklostezce. Stezka vedla pěkně z kopce a v podstatě se nebylo třeba příliš odrážet a přesně v tuto chvíli mě všichni ostatní ve sjezdu začali předjíždět, dokonce i klučina na Yedoo :(


Celé dopoledne nám nádherně svítilo sluníčko a bylo krásné počasí, až odpoledne se začalo zatahovat a nás ještě čekala cesta z Nového Jičína do Suchdola nad Odrou na vlak. Bohužel nás cestou chytla bouřka a celkem silný déšť. Takový ten pocit, že bude pršet minimálně 14 dní, takže jsme se rozhodli jet dál i za deště. Jízdní vlastnosti za deště jsou srovnatelné s Road Cruiser od Schwalbe a ani při rychlosti 40 km/hod jsem neměla pocit, že by na mokrém asfaltu klouzaly, spíš ta rychlost nějak nechtěla stoupat, přitom tam byl takový krásný úsek z kopce.

Den den jsem si dala ještě noční cyklojízdu ostravou, takže celkem krásných 82 km. Když jsem se vracela z centra Ostravy domů po stejné trase jako jezdím běžně z práce, tak v úseku kde jezdím po uježděné hlíně bylo po dešti samozřejmě bláto (ale to je tam po dešti vždycky) ale bylo to poprvé co se mi nalepilo na kola podobně jako tenkrát v Olomouci což mi Road Cruiser od Schwalbe v tomto úseku nikdy nedělal. Taky ten vzorek po stranách s "chlupy" neustále nabírá malé kamínky, které pak lítají do špic. 

Za ten týden co na nich pravidelně jezdím mám již najeto přes 200 km a troufám si tvrdit, že obecně jsou jízdní vlastnosti mnohem horší než u Road Cruiseru. Na silnici pomalé, v terénu si zase připadám jak na tankodromu a neuvěřitelně se na ně lepí binec. Vhodné jsou snad jen do deště. Už se těším na kterékoliv jiné...


Suma summarum


povrch
hodnocení
Road CruiserTourRIDE
suchá silnice, pěkné cyklostezky, asfalt+-
mokrá silnice, mokré stezky, mokrý asfalt+++
hrbolaté stezky, šotolina, štěrk, hlína++++
mokrá hlína, bláto---
chodníky, zámková dlažba+++
mokré chodníky, čičistones+++
mokré linoleum, mokrá hladká dlažba--
Celkem najeto1255 km227 km
Cena350 Kč299 Kč

Veškeré hodnocení je pouze subjektivní pouze na základě mých vlastních aktuálních zkušeností, třeba změním názor, až jich vyzkouším více druhů a typů od různých výrobců...



Žádné komentáře :

Okomentovat