čtvrtek 28. května 2015

Test plášťů - díl první

Dostala jsem skvělou nabídku od http://www.kolobezky-ostrava.cz/ podílet se na testování plášťů různých modelů a typů od několika výrobců.
Skládací Mibo Mastr s původními plášti


Koloběžku, skládací Mibo Mastr červené barvy na 16" kolech vlastním od 27. března 2015, kterou jsem si zakoupila na http://www.mibomastr.cz/ a od té doby na ní jezdím téměř denně a za každého počasí. Jen při každodenním ježdění do práce mi naskakuje cca 25 km za den a kde máme další ježdění po městě, na nákupy nebo nějaké delší výlety s kamarády :)

Standardně je koloběžka osazena PROFI 16" kolami se zpevněným Alu ráfkem REMERX a velmi kvalitními náboji s průmyslovými zapouzdřenými ložisky od firmy Novatec. Známá jsou především svým minimálním třením. Dále jsou kola osazena plášti Road Cruiser 16x1.75 firmy SCHWALBE.

SCHWALBE Road Cruiser 16x1.75


Schwalbe Road Cruiser
Právě na těchto pláštích mám prozatím nejeto nejvíce kilometrů, konkrétně je to 1255 km za něco málo přes dva měsíce. Převážně jezdím po městě, tedy asfalt, dlažba, sem tam nějaké ty čiči-stones, případně ještě celkem často potkávám štěrk nebo šotolinu, občas taky používám různé vyježděné cestičky v trávě či v poli, takže po hlíně s nějakým tím vystouplým kořenem.

Tím, že jezdím za každého počasí, není nouze o mokrý asfalt, dlažbu, kaluže a bláto. Ještě že má koloběžka bezvadné blatníky! I když už znám i případ, kdy je blatník spíše přítěží, ale k tomu se ještě dostaneme :-)

Zatím jsem s nimi byla vždy spokojená: přijde mi, že je to takový optimální kompromis, jak na asfalt, tak do terénu. I když jsou docela široké, po asfaltu jezdí velmi dobře, zvlášť pokud jsou natlakované na maximum cca 4,5 bar.

V terénu dobře drží stopu, a i když jezdím na tvrdších, tak v terénu nebo na čiči-stonech nemám pocit, že bych jela jak na tankodromu. Také jsem za celou tu dobu ještě nezažila defekt, a to občas jezdím přes štěrk, kde jsou samé velké a ostré kameny (možná je to jen o štěstí - však ono to ale dřív nebo později přijde).

Ani za mokra není problém s přilnavostí, zatím jsem se teda nikde nerozmázla. Maximálně to trochu klouže na mokrém linoleu nebo na hladkých kachličkách, ale to předpokládám, že asi všechny. Nicméně na mokrém asfaltu nebo za intenzivního deště zatím v naprosté pohodě.

Schwalbe Road Cruiser v cíli

Jediné negativum, které jsem za tu dobu zaznamenala je, že se na ně celkem dost lepí bláto. Ano větší vrstva bláta, která se přilepí na kolo způsobí, že se kolo zadrhává, případně neproleze blatníkem vůbec... ale je fakt, že poprvé se mi to stalo až na závodech KICKRIDE 2015 v Olomouci, kde se část trasy jelo přes rozbahněné pole. Než jsem dojela do cíle, tak bláto většinou opadalo. Poměrně zajímavé je, že jistý úsek v Ostravě, který celkem pravidelně projíždím, je také během deště nebo po, jedno velké bahniště, ale tam se to mi to bláto nikdy takto "nenamotalo". Buď příliš krátká trasa nebo jiná skladba hlíny... těžko říct :-)

Suma summarum

povrchhodnocení
suchá silnice, pěkné cyklostezky, asfalt+
mokrá silnice, mokré stezky, mokrý asfalt++
hrbolaté stezky, šotolina, štěrk, hlína+++
mokrá hlína, bláto-
chodníky, zámková dlažba++
mokré chodníky, čičistones++
mokré linoleum, mokrá hladká dlažba-
Celkem najeto1255 km

Veškeré hodnocení je pouze subjektivní pouze na základě mých vlastních aktuálních zkušeností, třeba změním názor, až jich vyzkouším více druhů a typů od různých výrobců...

Žádné komentáře :

Okomentovat